Nasze sukcesy

BRĄZOWY MEDAL W ŚWIATOWYM KONKURSIE “CONCOURS LEPINE” PARYŻ 2011

Dnia 26 kwietnia 2011 roku grupa uczniów z naszej szkoły (Patrycja Wala, Robert Gajda, Marcin Grygierek, Jakub Król, Maciej Skórzański, Jakub Syty) pod opieką p. Barbary Halskiej, p. Ewy Maduzi oraz p. Dariusza Radajewskiego wyruszyła do Paryża na udział w Światowym Konkursie Wynalazczości "Concours Lépine". Nasi uczniowie wystawiali "Portal Innowacyjnego Technika", w skład którego wchodzą:

"Projekt życia" – instalacja umożliwiająca porozumiewanie się z otoczeniem osobie, której ruchy są mocno ograniczone;

"Komputerowy system agentowy wspomagający kreatywność w podejmowanie decyzji w inwestycjach giełdowych", który pozwala użytkownikowi zainwestować wirtualną gotówkę i sprawdzić, czy podejmowane decyzje doprowadzą go do bogactwa, czy bankructwa;

"Multimedialne Laboratorium Wysokich Napięć", pozwalające użytkownikowi poczuć się jak w realnym laboratorium, nauczyć się procedur bezpieczeństwa,

"YCA-FC", komputerowy system rozpoznawania mowy, umożliwiający porozumiewanie się z komputerem przy pomocy głosu, a także łączący wszystkie powyższe projekty, gdyż dzięki niemu, użytkownik wysłuchuje, a nie wyczytuje wszystkie komunikaty.

Dzięki sponsorom, Urzędowi Miasta Jastrzębie-Zdrój, Jastrzębskiej Spółki Węglowej S.A., Zespołowi Szkół nr 6, Radzie Rodziców Zespołu Szkół nr 6, Panu Król, Firmie Wędliniarskiej Gajdzik, nasz wyjazd nie kończył się tylko na prezentowaniu naszych prac na targach, mogliśmy zwiedzić także niezły kawałek Paryża.

W środę całą grupą pojechaliśmy przygotować nasze stanowisko. Po dojechaniu na halę wystawową zobaczyliśmy, że nasze stanowisko było imponujące, przestrzeń wystawowa była naprawdę duża. Pod kierownictwem p. Radajewskiego wzięliśmy się za rozkładanie całego sprzętu. Po skończeniu prac przy naszym stanowisku pomogliśmy innym polskim wystawcom. Po zakończeniu prac na hali wystawowej udaliśmy się do mieszkań po drodze zwiedzając Paryż, trasa wynosiła około 20 km., zobaczyliśmy Tour Montparnasse, Ogrody Luksemburskie, Panteon, Uniwersytet Paryski i Sorbonę. Lekko zmęczeni, ale pełni zapału udaliśmy się w kierunku Katedry Notre-Dame. Przechodziliśmy również obok Hôtel de Ville i Centrum Pompidou.

Podzieleni na dwie grupy wymienialiśmy się: część z nas prezentowała portal na targach, natomiast reszta zwiedzała Paryż. Widzieliśmy m.in.: dużą część Paryża nocą, Wieżę Eiffla, Pola Marsowe, Bazylikę Sacré Coeur (z przed której roztaczał się piękny widok na panoramę miasta), Muzeum Luwr ze wspaniałą i największą kolekcją arcydzieł sztuki europejskiej (m.in. Wenus z Milo, Mona Lisa, Nike z Samotraki). W ogrodach Tuileries odpoczywaliśmy i korzystaliśmy z pierwszych promieni słonecznych. Byliśmy również na placu Bastylii, pod Łukiem Triumfalnym oraz na Placu de la Concorde, na którym znajduje się znany Obelisk podarowany przez Egipcjan. Zwiedziliśmy również Hôtel des Invalides, spacerowaliśmy nad brzegiem Sekwany, robiliśmy zakupy na najbardziej znanej ulicy Paryża – Champs Elysées (Pola Elizejskie), w dzielnicy Montmartre oraz w Galerii Lafayette. Przechodziliśmy również przez Plac Pigalle i obok znanego kabaretu Moulin Rouge.

W poniedziałek poskładaliśmy nasze stanowisko, pożegnaliśmy się z przedstawicielami Eurobuissnes Haller, a wieczorem wybraliśmy się na rejs po Sekwanie, w trakcie którego mogliśmy oglądać wszystkie znane części miasta z pokładu statku. Pobyt w Paryż będziemy wspominać z ogromnym sentymentem, tym bardziej, że zdobyliśmy brązowy medal w Światowym Konkursie "Concours Lépine" za pracę innowacyjną w kategorii informatyka i elektryka.