Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie fotograficznym pt. “Zaczytani w Sobieskim”. Jest to kolejna edycja corocznej akcji “Zaczytana jesień w Sobieskim”.
Regulamin konkursu fotograficznego “Zaczytani w Sobieskim”
I. Organizator konkursu
Organizatorem konkursu fotograficznego „Zaczytani w Sobieskim”, zwanego dalej „Konkursem” jest biblioteka szkolna ZS6, zwana dalej „Organizatorem”.
II. Cel i tematyka konkursu
Celem Konkursu jest zarejestrowanie obrazów ludzi w różnych sytuacjach razem z książką.. Tematyką Konkursu są różnorodne przejawy życia, w których towarzyszyć może człowiekowi książka. Celem podstawowym jest promowanie czytelnictwa, upowszechnianie działań na rzecz poszerzania wiedzy i samodoskonalenia oraz przyjemnego spędzania czasu.
III. Uczestnicy konkursu
Konkurs adresowany jest do wszystkich zainteresowanych fotografią uczniów ZS6.
1. Zgłaszanie prac
- Zgłoszenie fotografii do konkursu odbywa się poprzez przesłanie pliku w formie elektronicznej na adres agnieszka.krzton@zs6sobieski.edu.pl lub a.klepek-drozd@zs6sobieski.edu.pl . Zdjęcie musi być w formacie JPG, a wielkość pliku nie może przekroczyć 500 KB. (W razie potrzeby uczestnik zostanie powiadomiony o konieczności nadesłania na adres organizatora zdjęcia w lepszej rozdzielczości)
- Uczestnik może zgłosić do konkursu maksymalnie 3 prace.
W e-mailu przesłanym na adres organizatora powinny znajdować się następujące informacje: dane personalne uczestnika -imię, nazwisko, klasa, tytuł każdej fotografii - Zgłoszenia prac będą przyjmowane do 30 października 2024 r.
- Obróbka zdjęć przesłanych na konkurs może polegać jedynie na działaniach odpowiadających zabiegom stosowanym w ciemni fotograficznej, polegających na globalnych zmianach – rozjaśnianiu, kontrastowaniu, redukcji koloru. Wszelkie inne zmiany, a zwłaszcza fotomontaż, są niedopuszczalne. Zdjęcie niespełniające wymagań konkursowych zostanie zdyskwalifikowane.
- Zdjęcia mogą przesyłać tylko ich autorzy.
- Zgłoszenie fotografii do konkursu jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
Zamieszczenie fotografii w Galerii konkursowej z udzieleniem Organizatorowi przez Uczestnika Konkursu nieodpłatnej i bezterminowej licencji na umieszczenie zdjęć wykonanych przez Uczestnika Konkursu na stronie www Organizatora. Organizator zastrzega sobie prawo do bezpłatnej, reprodukcji nagrodzonych i wyróżnionych prac, a także podczas wystawy pokonkursowej oraz w innych publikacjach związanych z konkursem.
Przekazanie prac konkursowych oznacza jednocześnie, że nie będą one zagrażały ani naruszały praw osób trzecich, w szczególności nie będą naruszały ich majątkowych i osobistych praw autorskich, oraz że osoba przekazująca prace konkursowe ma zgody osób, których wizerunki utrwalono na fotografiach, i uprawnienia do wyrażania zgody na wykorzystanie tych wizerunków w zakresie opisanym w punkcie 7 powyżej. W przypadku wystąpienia przez osobę trzecią z roszczeniami wynikającymi z tytułu naruszenia praw określonych powyżej osoba przekazująca zrekompensuje Organizatorowi, jako wyłącznie odpowiedzialna, koszty poniesione w związku ze skierowaniem przeciwko niemu roszczeń odszkodowawczych, zwalniając Organizatora od wszelkich zobowiązań, jakie powstaną z tego tytułu.
IV Ocena prac i rozstrzygnięcie konkursu
1.Wszystkie zdjęcia nadesłane do Konkursu podlegają ocenie Jury powołanego przez Organizatora.
2. Jury dokonuje oceny po zakończeniu okresu trwania Konkursu biorąc pod uwagę wartość artystyczną, jakość i oryginalność nadesłanych fotografii.
3. Spośród nadesłanych prac Jury wybierze trzy prace, które zajmą pierwsze, drugie i trzecie miejsce.
4. Jury wybierze również prace wyróżnione – o ilości tych prac Jury zadecyduje podczas obrad.
5. Decyzje Jury są ostateczne i wiążące dla wszystkich uczestników Konkursu.
6. O decyzji Jury nagrodzone i wyróżnione osoby zostaną powiadomione drogą elektroniczną.
7. Decyzje Jury zostaną ogłoszone na stronie Zespołu Szkół nr 6 oraz w mediach społecznościowych.