Wydarzenia

Magiczny Wiedeń – szkolna wycieczka na jarmark bożonarodzeniowy

W środku poniedziałkowej nocy, 17 grudnia łóżko było bardziej przyjazne niż kiedykolwiek wcześniej, bo przyszło nam wstawać bardzo wcześnie, by zdążyć na 4:30 do szkoły, aby wyjechać w niesamowitą podróż do Austrii. Na postoju niektórzy zamówili sobie jajecznicę w McDonaldzie, a inni po prostu kawę. Pierwszą atrakcją wycieczki było oglądanie Wzgórza Kahlenberg, gdzie swoją stopę postawił król Jan III Sobieski – patron naszej szkoły. Mogliśmy tam podziwiać jedynie świątynię, ponieważ gęsta mgła przysłaniała okolicę, którą można by było dostrzec z tarasu widokowego. Następnie udaliśmy się do centrum Wiednia by podziwiać miejscową architekturę, a następnie podziwialiśmy pałac Shönbrunn, w którym żyła cesarzowa Sisi. Poznaliśmy jej historię i obejrzeliśmy powozy oraz ogrody, w których lubiła urządzać sobie konne przejażdżki. Kolejno udaliśmy się do centrum, gdzie w okolicy Katedry św. Szczepana mieliśmy możliwość skosztowania dań z miejscowych restauracji. Po posileniu się wybraliśmy się na przechadzkę po Wiedniu w towarzystwie naszego przewodnika, który skrupulatnie opisywał widziane przez nas obiekty m.in. Pałac Hofburg, Bibliotekę Narodową, Kościół Augustianów, w którym był król Jan III Sobieski czy budynek Parlamentu. Przedostatnim punktem naszej wycieczki była wizyta w Muzeum Historii Naturalnej, gdzie każdy na własną rękę przez dłuższy czas miał możliwość podziwiać tamtejszą niezwykle bogatą wystawę. Na koniec udaliśmy się na jarmark świąteczny znajdujący się przed Ratuszem. Przez godzinę mieliśmy możliwość zakupić pamiątki dla bliskich lub zjeść coś czy napić się napawając się urokiem nocnego oblicza Wiednia. Około 19:00 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Jastrzębia. Atmosfera w autobusie była bardzo otwarta. Nawiązaliśmy nowe znajomości z osobami z innych klas, mogliśmy też pogłębić dotychczasowe relacje. Pogoda dopisała dlatego też zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do naszych domów. Serdecznie dziękujemy naszym nauczycielom za zorganizowanie takiej przyjemnej wycieczki i opiekę nad nami w czasie jej trwania. Już nie możemy się doczekać wyjazdu na Litwę w czerwcu z Panem Janeckim!