Wydarzenia

Na wycieczce integracyjno-edukacyjnej

W dniach 21-24.05.2012 uczniowie klasy 2tc wraz z wychowawcą panią Krystyną Galant oraz opiekunami panią Honoratą Stelmaszczyk-Stawowy i panem Zbigniewem Pałaszem byli na wycieczce edukacyjno-integracyjnej w Bieszczadach.

Całą grupą docelowo przebywaliśmy w Lesku, a stamtąd udawaliśmy się na wycieczki i piesze marszruty. Pierwszego dnia zwiedziliśmy miasto Lesko. Między innymi mieliśmy okazję podziwiać synagogę jak również stary, usytuowany na wzgórzu cmentarz żydowski.

Drugi dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy od zwiedzania Zespołu Elektrowni Wodnych nad Soliną, gdzie zobaczyliśmy film przedstawiający zasady jej działania oraz historię budowy zapory. Natomiast w drodze nad zaporę zatrzymaliśmy się w Muzeum Miniatur przedstawiającym najpiękniejsze kościółki występujące na terenie Bieszczad oraz zobaczyliśmy mniejszą zaporę wodną w Myczkowcach.

Kolejnym punktem naszej wycieczki był Polańczyk, skąd małym stateczkiem wyruszyliśmy na rejs po Solinie, nazywanej tez Morzem Bieszczadzkim. Podróżując po Bieszczadach jechaliśmy Dużą i Małą Pętlą Bieszczadzką podziwiając piękne i wciąż jeszcze dziewicze tereny tego pięknego zakątka Polski.

Kolejny dzień naszej eskapady to wyjazd na przełom dwóch Połonin: Wetlińskiej i Caryńskiej, gdzie mieliśmy okazję wspiąć się do schroniska o nazwie "Chatka Puchatka" znajdującego się na szczycie Połoniny Wetlińskiej. Tego dnia w drodze do schroniska zwiedziliśmy jeszcze malowniczo położone miasteczko Ustrzyki Dolne.

W drodze powrotnej do domu, mieliśmy okazję zwiedzić jeszcze Muzeum Przemysłu Naftowego w Bóbrce, gdzie pan przewodnik opowiedział nam o historii wydobywania nafty w Polsce. Odwiedziny w Muzeum były ostatnim punktem naszej niezapomnianej wyprawy w Bieszczady.