Wydarzenia

Przed nami regionalny etap Explory 2021

Już 19 marca br. odbędzie we Wrocławiu się etap Regionalny Konkursu Naukowego Explory.  Składają się na niego wydarzenia realizowane w kilku miastach Polski, które w tym roku również zostaną przeniesione do Internetu. Uczestnicy tego konkursu zostali wyłonieni podczas festiwalu organizowanego w grudniu w naszej szkole oraz drogą rekrutacji przygotowanej przez Fundację Zaawansowanych Technologii. Festiwale udowadniają młodzieży, że nauka to fascynujący element naszego życia i doskonały pomysł na przyszłość. Podczas ich trwania odbywają się liczne wykłady naukowe i warsztaty, na które serdecznie zapraszają organizatorzy na platformie hopin.

Program Festiwalu znajduje się pod linkiem: Program Explory 2021

Przedstawiamy uczestników Regionalnego Konkursu Explory 2021: 

  • “Safety First”
    autorzy projektu: Andrzej Mandrela, Julia Spyrka, Daria Durkowska
    opiekunowie: Krzysztof Smyczek i Marcin Lasak 

SafetyFirst to edukacyjna gra stworzona z myślą o nauce i propagowaniu prawidłowych zachowań w ruchu drogowym wśród dzieci i młodzieży. Gra    powstała na zlecenie Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach w celu pokazów i symulacji przez policję, aby kształtować odpowiednie zachowania wśród pieszych i kierowców i uświadamiać o zagrożeniach i ich skutkach w ruchu drogowym. Celem gry jest uniknięcie wypadku, kolizji z innymi uczestnikami ruchu lub potrącenia pieszego oraz dotarcie w określonym czasie do końca wygenerowanej trasy. Ma to na celu sprawdzić znajomość gracza w przepisach ruchu drogowego, jego czujność i czas reakcji. Na wygenerowanej losowo trasie pojawiają się różne sytuacje utrudniające ukończenie gry (różne warunki atmosferyczne zmieniające widoczność lub drogę hamowania, inni uczestnicy ruchu, przeszkody na jezdni). Gra będzie dostępna na przeglądarkach internetowych, w przyszłości również na telefonach. Będzie również rozwijana pod względem różnorodności sytuacji na drodze i tras przejazdu. Kierowana jest do dzieci w wieku od 10-18 lat, jak i dla starszego pokolenia. Chcielibyśmy by gra uczyła przepisów ruchu drogowego oraz bezpiecznego zachowywania się na drodze.

Zobacz projekt: https://safetyfirst.zs6sobieski.pl

  • “Imagine:void
    autorzy projektu: Natalia Ulbrich, Dawid Jokiel
    opiekunowie: Lidia Gajdzik i Barbara Halska 

“Imaginevoid.” to gra komputerowa z gatunku “Walking Simulator” (“Symulator chodzenia”/”Interaktywne doświadczenie”), poruszająca temat depresji. W sposób zrozumiały, przystępny i atrakcyjny wizualnie przedstawia przeżycia osoby chorej. Pozwala to ludziom zdrowym lepiej zrozumieć istotę problemu. Produkcja operuje wyraźnymi, lecz nie zawsze oczywistymi nawiązaniami i symboliką, zmuszając odbiorcę do przemyśleń i refleksji. Naszym projektem chcemy zwrócić uwagę społeczeństwa na wciąż unikany przezeń temat chorób i zaburzeń psychicznych, mając szczerą nadzieję, że uda nam się otworzyć oczy graczy na skalę i istotę tak trudnego zagadnienia. 

Zobacz projekt: https://drive.google.com/file/d/1vDpiGuDph-50Xnte4bDGzWv6t4ZKi2UF/view?usp=sharing 

  • “Live Text
    autorzy projektu: Daniel Niezgoda, Bartłomiej Kosiński
    opiekunowie: Marcin Lasak i Wacław Gardziejewski 

Live-Text to system odpowiadający na aktualne potrzeby nauczycieli i uczniów, który wspomaga proces dydaktyczny i może być wykorzystany do pracy zdalnej. Aplikacja służy do nauki zdalnej poprzez przekazywanie materiałów, tworzenie i przeprowadzanie testów, które pozwalają na sprawdzanie odpowiedzi uczniów w czasie rzeczywistym co jest nowatorskim rozwiązaniem. Zdajemy sobie sprawę, że istnieją już platformy stworzone w celu wspomagania nauki zdalnej, lecz nasza aplikacja łączy w sobie wszystkie funkcjonalności do tego potrzebne i jest udostępniona za darmo. Ponadto wspieramy osoby niedowidzące, dzięki wprowadzonemu czytnikowi immersyjnemu oraz możliwości wypełniania testu zadań w pełni za pomocą głosu.  Platforma została zaprojektowana w taki sposób, aby nie ograniczać użytkowników i zapewnić im wolność tworzenia, nie skazując ich na wybór jednego typu pytania, czy tworzenia testu zbudowanego tylko i wyłącznie z tekstu. W tym celu wprowadziliśmy możliwość dołączania do pytań plików, obrazów, nagrań głosowych, filmów oraz linków do multimediów umieszczonych poza platformą. Nasza platforma działa w oparciu o najnowsze technologie, dzięki czemu   jest ona szybka, niezawodna i dostosowana do urządzeń mobilnych. Zadbaliśmy również o nowoczesny i przejrzysty interfejs, który ma zapewnić użytkownikowi łatwe i intuicyjne poruszanie się po platformie.  

Zobacz projekt: https://youtu.be/8q5OKfTXFtQ 

  • ParKing”
    autorzy
     projektu: Dawid Krok, Paweł Kapłon
    opiekunowie: Marcin Lasak i Krzysztof Smyczek 

ParKing” to innowacyjna aplikacja internetowa która pozwala na wygodne monitorowanie i zarządzanie parkingiem. “ParKing” został stworzony z myślą o dużych firmach w których pracuje wiele ludzi. Osoba zarządzająca parkingiem tworzy jego wirtualny odpowiednik za pomocą kreatora i przypisuje osoby do odpowiednich miejsc. Użytkownik może potwierdzić przyjazd na wyznaczone miejsce za pomocą aplikacji na telefon. Dzięki temu projektowi każdy kierowca miałby możliwość rezerwacji swojego miejsca parkingowego np.       w swoim zakładzie pracy. Nasze rozwiązanie dzięki bardzo łatwemu i przejrzystemu interfejsowi umożliwia tworzenie wirtualnego parkingu oraz zarządzanie nim z poziomu administratora. 

Zobacz projekt: https://youtu.be/-9ntBAQXASc 

  • “Sklepik szkolny jako aplikacja mobilna”
    autorzy projektu: Amelia
    Gałan, Marta Sacewicz, Michał Adamczyk, Dominik Kozimor
    opiekun: Barbara Halska 

Celem naszego projektu jest zaprojektowanie i zaprogramowanie aplikacji na smartfony, za pomocą której będzie można zamawiać jedzenie ze sklepiku szkolnego w naszej szkole na konkretną przerwę – przy okazji płatności byłyby przeprowadzane przez Internet. Celem projektu jest ułatwienie korzystania ze sklepiku szkolnego, zmniejszenie czasu oczekiwania na konkretne zamówienie, ułatwienie płatności oraz usprawnienie wydawania jedzenie w szkolnym sklepiku – wszystko dla wygody uczniów i sprzedających. Planujemy stworzyć aplikacje na telefon w języku C# w środowisku XXX, w którym za pomocą przejrzystego interfejsu będzie można wybierać treść zamówienia, realizować je przez funkcję koszyka jak i płacić online – wszystko z wykorzystaniem kont na naszej domenie szkolnej. Samą domenę planujemy skonfigurować, aby była ona w stanie udostępniać użytkownikom funkcje płatności online oraz była w stanie zapewnić bezpieczeństwo tym transakcjom. Będziemy oferować również wiele funkcji, które zachęciłyby uczniów do wybierania aplikacji ponad tradycyjną formę zakupu – między innymi listę ulubionych towarów, zestawy w aplikacji czy też funkcję zamawiania jedzenia na konkretną przerwę. Zostanie przeprowadzona również ankieta w naszej szkole, aby dowiedzieć się, jak przeciętnemu uczniowi podoba się nasz pomysł – rozpatrzymy oceny i sugestie. Mamy w planach również beta-testy aplikacji, czyli wypróbowanie jej na mniejszym gronie uczniów, aby zobaczyć, jak takie rozwiązanie sprawdzi się w praktyce. Widzimy również wiele szans na dalszy rozwój tego projektu, takie jak wprowadzanie tego rozwiązania w innych szkołach poprzez aktualizację aplikacji.  

Zobacz projekt: https://linkd.pl/pmef4 

  • “Wyprowadź mnie.com”
    autorzy projektu:
    Tomasz Filipek, Maciej Łuczka, Bartosz Stanek
    opiekun: Barbara Halska 

Wyprowadz mnie.com” jest internetową platformą, pomagającą właścicielom psów bez możliwości wyjścia w danej chwili z domu lub wygospodarowania czasu na wyjście ze swoim pupilem. Nasz serwis umożliwia wystawienie ogłoszenia z zapotrzebowaniem oraz znalezieniu osoby, która podjęłaby się pomocy. 

Zobacz projekt: https://youtu.be/i-M_AcA8H1M