ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 6 IM. KRÓLA JANA III SOBIESKIEGO

Przykładowa rozgrzewka o charakterze ogólnorozwojowym

Ustawienie ćwiczących wg poniższego schematu. Uczniowie wykonują zadania biegnąc na skos lub po linii prostej i wracając z powrotem na zewnątrz za znacznikami. Ćwiczący wykonują poszczególne zadania w odpowiednich odstępach.

Przykładowe ćwiczenia:

a/ krążenia ramion naprzemianstronne w przód do pierwszego materaca – wyskoki skip A biegnąc przez materac – krążenia ramion naprzemianstronne w tył do drugiego materaca – skip C biegnąc przez materac – powrót na początek rzędu,

b/ krążenia ramion oburącz w przód do pierwszego materaca – pajacyki ćwicząc na materacu – krążenia ramion oburącz w tył do drugiego materaca – 5 pompek na drugim materacu – powrót na początek rzędu,

c/ przeplatanka piłkarska do pierwszego materaca – wysokie unoszenie kolan w podskokach do klatki piersiowej (5 razy) na materacu – krok odstawno – dostawny do drugiego materaca – 5 przysiadów na drugim materacu – powrót na początek rzędu,

d/ rytmiczne przywodzenie raz jednej, raz drugiej nogi do wewnątrz w kierunku pierwszego materaca – przewrót w przód na materacu- rytmiczne odwodzenie raz jednej, raz drugiej nogi na zewnątrz w kierunku drugiego materaca – przewrót w tył na materacu – powrót na początek rzędu,

e/ “zbieranie grzybków” do pierwszego materaca – czołganie się na materacu – bieg tyłem w kierunku drugiego materaca – skoki zajęcze na drugim materacu – powrót na początek rzędu,

f/ szybki bieg przodem do pierwszego materaca – marsz w podporze tyłem przez materac – szybki bieg tyłem w kierunku drugiego materaca – zajączki na drugim materacu (podskoki w niskim przysiadzie) – powrót na początek rzędu.

SĄ TO TYLKO I WYŁĄCZNIE MOJE PROPOZYCJE ĆWICZEŃ. ĆWICZENIA TE MOŻNA MODYFIKOWAĆ WG WŁASNEGO UZNANIA. W RAZIE JAKICHKOLWIEK PYTAŃ JESTEM DO WASZEJ DYSPOZYCJI  pod adresem e – mail –    jarek_grycman@wp.pl 

cwiczenie-13

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com