Projekt MAT-POT (czyli POTYCZKI MATEMATYCZNO-JĘZYKOWE NA EUROPEJSKIM SZCZEBLU) realizowany w ramach programu Erasmus+ KA 229 ma na celu rozwijanie u młodych ludzi zdolności logicznego myślenia, pasji płynącej z nauki języków i matematyki oraz integrację z rówieśnikami z Europy. Jest też szansą na pomoc uczniom i uczennicom z liceum i technikum, którzy mają trudności w nauce w/w przedmiotów.
Szkołami biorącymi udział w projekcie są:
– Zespół Szkół Nr 6, im. Króla Jana III Sobieskiego w Jastrzębiu-Zdroju, Polska
– Gimnazjum im. Jana Śniadeckiego w Solecznikach, Litwa
– Kaufmännische Schulen Tecklenburger Land w Ibbenbüren, Niemcy
Jeśli chcesz wziąć udział w działaniach projektowych, to zapoznaj się z poniżej zamieszczonym regulaminem rekrutacji.
Wszelkich dodatkowych informacji udzielają koordynatorzy projektu – p. Jolanta Przygodzka oraz p. Wojciech Warchał
Szczegółowe informacje o projekcie MAT-POT: https://zs6sobieski.pl/projekt-unijny-potyczki-matematyczno-jezykowe-na-europejskim-szczeblu-mat-pot-przyjety-do-realizacji/
Regulamin rekrutacji uczniów Zespołu Szkół Nr 6 im. Króla Jana III Sobieskiego w Jastrzębiu-Zdroju do udziału w partnerskim projekcie wymiany uczniów pt. „Mathematical and linguistic fights at European level“ („Potyczki matematyczno-językowe na europejskim szczeblu”) w ramach programu Erasmus+ KA 229 o numerze 2020-1-PL01-KA229-081956_1 Edukacja Szkolna, Partnerstwa Strategiczne – Współpraca Szkół.
Główny koordynator projektu:
Zespół Szkół nr 6 im. Króla Jana III Sobieskiego w Jastrzębiu-Zdroju – Polska
Partnerzy projektu:
- Kaufmännische Schulen Tecklenburger Land des Kreises Steinfurt Berufskolleg mit Wirtschaftsgymnasium – Niemcy
- Salcininku Jano Sniadeckio gimnazja – Litwa
Czas trwania projektu: 2020-11-01 – 2022-10-31 (24 miesiące)
Informowanie o prowadzonej rekrutacji
W celu zapewnienia równego dostępu do informacji o projekcie wszystkim zainteresowanym uczniom z Zespołu Szkół Nr 6 im. Króla Jana III Sobieskiego w Jastrzębiu-Zdroju, podjęte zostaną następujące działania:
a) przekazanie w czasie lekcji informacji uczniom przez wychowawcę i koordynatorów,
b) zamieszczenie informacji o prowadzonej rekrutacji oraz regulaminu rekrutacji na szkolnej stronie oraz w dzienniku elektronicznym LIBRUS,
c) przekazanie uczniom informacji o prowadzonej rekrutacji oraz regulaminu rekrutacji przez nauczycieli odpowiedzialnych za poszczególne działania,
d) przekazanie informacji rodzicom przez wychowawcę i koordynatora projektu na zebraniu dla rodziców lub przez dziennik elektroniczny LIBRUS,
UDZIAŁ W PROJEKCIE ORAZ W MOBILNOŚCIACH JEST BEZPŁATNY.
KOSZTY POKRYWA UNIA EUROPEJSKA.
Założona liczba uczestników
Zgodnie z zapisami projektu, do udziału w projekcie zostanie zakwalifikowanych 20 uczniów (po 10 do każdej mobilności) w wieku 15-20 lat, którzy mogą wziąć udział w wyjazdach zagranicznych. Zostaną zorganizowane dwa wyjazdy. Dziesięcioro uczniów wyjedzie do Niemiec (marzec 2022), kolejnych dziesięcioro na Litwę (czerwiec 2022).
Do wszystkich działań projektu (włącznie z wycieczkami zaplanowanymi na czas pobytu gości w Polsce ) mogą zostać włączeni również uczestnicy niebiorący udziału w mobilnościach, którzy zechcą zaangażować się w organizację zajęć, wycieczek i innych aktywności organizowanych w ramach projektu dla przyjeżdżających do Polski gości z partnerskich szkół.
Uczestnicy projektu i inni chętni uczniowie wezmą udział w działaniach zaplanowanych na przyjazd gości z wszystkich państw partnerskich do Polski.
Terminy wizyt i wyjazdów mogą ulec zmianie ze względu na panującą epidemię, a o wszelkich koniecznych zmianach uczestnicy zostaną niezwłocznie poinformowani.
Sposób rekrutacji uczestników
Rekrutacja uczniów do projektu rozpocznie się w czerwcu 2021 roku i zakończy w grudniu 2021 roku z możliwością późniejszych uzupełnień.
Kryterium wyboru uczniów do udziału w mobilnościach:
- zdolności matematyczne – aktualna ocena śródroczna/roczna (1-6p.)
- znajomość języka angielskiego lub niemieckiego – aktualna ocena śródroczna/roczna (1-6p.)
- aktualna śródroczna/roczna ocena z zachowania (1-6p.)
- aktywność na polu działań projektowych (1-6p.)
- list motywacyjny (1-6p.)
- opinia wychowawcy/nauczyciela uczącego (1-6p.)
- orzeczenia PPP*
- trudna sytuacja materialna*
- wykluczenie i izolacja społeczna i/lub geograficzna*
*Kryterium rozpatrywane indywidualnie. W każdym z wyjazdów uczniowskich udział weźmie przynajmniej jedna osoba spełniająca kryterium.
O ostatecznej liście uczestników każdego wyjazdu decydować będzie komisja kwalifikacyjna złożona z koordynatorów projektu, przedstawiciela Dyrekcji Szkoły oraz nauczyciela pracującego w projekcie.
UWAGA! Uczeń zainteresowany wyjazdem jest zobowiązany zapoznać się z regulaminem uczestnika projektu, wypełnić ankietę oraz przygotować list motywacyjny, w którym powinny zostać ujęte:
-dotychczasowe dokonania i postępy w nauce (z zakresu matematyki oraz nauki języków obcych),
-propozycje działań projektowych,
– uzasadnienie, dlaczego to właśnie on/ona powinien zostać wytypowany/a itp.
Wydrukowane i podpisane dokumenty należy złożyć do 20 czerwca 2021 roku(I tura naboru) lub do 20 grudnia 2021 (II tura naboru) u koordynatorów projektu- Jolanta Przygodzka (nauczyciel matematyki), Wojciech Warchał (nauczyciel języka niemieckiego). Dopuszcza się przeprowadzenie tury uzupełniającej na miesiąc przed mobilnością w uzasadnionych przypadkach szczególnych.
Informacja o wynikach rekrutacji na wyjazdy
Z posiedzenia komisji kwalifikacyjnej zostanie każdorazowo sporządzony protokół zawierający datę posiedzenia, imiona i nazwiska oraz podpisy członków komisji, jak również listę uczniów zakwalifikowanych na wyjazd.
Ww. lista zostanie udostępniona do wglądu u koordynatorów projektu oraz zamieszczona na stronie internetowej szkoły w zakładce projektu.
W przypadku zbyt małej liczby uczestników rekrutacja może zostać wznowiona w dowolnym momencie trwania projektu.
Rezygnacja uczestnika z udziału w projekcie
W przypadku rezygnacji z wyjazdu po zakupieniu biletów uczestnik pokrywa koszty związane ze zmianą rezerwacji biletu.
REGULAMIN UCZESTNIKA PROJEKTU
Regulamin uczestnictwa w zespole uczniów biorących udział w projekcie pt. „ Mathematical and linguistic fights at European level“ w ramach programu Erasmus+ Edukacja Szkolna, Partnerstwa Strategiczne – Współpraca Szkół.
Zobowiązuję się:
- uczestniczyć we wszystkich spotkaniach organizowanych w celu realizacji projektu,
- włączyć się w działania projektowe na platformie eTwinning ,
- podpisać stosowną dokumentację mobilności pomiędzy uczestnikiem i szkołą,
- opracowywać i zbierać materiały oraz produkty projektu, przekazywać je koordynatorom
- dokumentować – zdjęcia, filmiki, wszelkie działania związane z projektem,
- godnie wypełniać obowiązki ucznia/reprezentanta szkoły na forum międzynarodowym
- pokryć koszty rezygnacji/przebukowania zakupionego biletu lotniczego w przypadku rezygnacji z wyjazdu.
Wyrażam zgodę na gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie danych osobowych (imię i nazwisko, numer dowodu osobistego/paszportu, data urodzenia, adres email) na potrzeby realizacji projektu (podstawę prawną przetwarzania moich danych osobowych stanowi art. 23 ust. 1 pkt 2 lub art. 27 ust.2 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) – dane osobowe są niezbędne dla realizacji projektu.
Data: ……………………………………………………………………
podpis uczestnika: …………………………………..…………………
podpis rodzica/opiekuna ucznia niepełnoletniego ……………………………………
Zapoznałam/łem się z regulaminem i zobowiązuję się do jego przestrzegania
Data: …………………………………………………………………………….…
podpis uczestnika: …………………………………..………………………………
podpis rodzica/opiekuna ucznia niepełnoletniego ……………………………………
ANKIETA
Ankieta dla uczniów biorących udział w projekcie pt. „ Mathematical and linguistic fights at European level“ w ramach programu Erasmus+ Edukacja Szkolna, Partnerstwa Strategiczne – Współpraca Szkół.
- Imię, nazwisko …………………………………………………
- Klasa ……………………………………………..
- Śródroczna/roczna ocena z matematyki 1 2 3 4 5 6
- Śródroczna/roczna ocena z języka angielskiego 1 2 3 4 5 6
- Śródroczna/roczna ocena z zachowania ……………………………………………..
- Śródroczna/roczna ocena z języka niemieckiego/francuskiego: 1 2 3 4 5 6
- Umiejętności dodatkowe (matematyczne, językowe, inne): ………………………………………………………………………………………………
- Mam problemy w kontaktach z rówieśnikami TAK NIE (podkreśl właściwą odpowiedź)
- Mam problemy w kontaktach z dorosłymi TAK NIE (podkreśl właściwą odpowiedź)
- Moje umiejętności porozumienia się z innymi oceniam na: 1 2 3 4 5 6
- Czy byłeś/aś już na wycieczce zagranicznej ? ………………………….…………
Jeżeli TAK to gdzie ………………………………………………………………………
Czy to był wyjazd ze szkoły ……………………………………………………………
Jak oceniasz (w skali od 1 do 6) swoją wiedzę na temat krajów i miast partnerskich? 1 2 3 4 5 6
Które z wymienionych postaw zauważasz u siebie? (podkreśl właściwą/e odpowiedź/zi)
- Uważam, że można zaprzyjaźnić się z obcokrajowcem.
- Jestem ciekawy/ciekawa innych kultur, tradycji, zwyczajów.
- Moją pasją są przedmioty ścisłe.
- Lubię wyzwania z matematyki i języków obcych.
- Jaki jest Twój stosunek w skali od 1 do 6 do członkostwa Polski w Unii Europejskiej (1 – negatywny; ….. 6 bardzo pozytywny)? 1 2 3 4 5 6
- Czym według ciebie możemy się pochwalić jako naród? ………………………………………………………………………………………………
- Chcę wziąć udział w działaniach projektowych w NIEMCZECH, na LITWIE (podkreśl właściwą odpowiedź, można zaznaczyć oba państwa, jeśli nie masz sprecyzowanych preferencji )
LIST MOTYWACYJNY
List motywacyjny osoby, ubiegającej się o udział w projekcie „ Mathematical and linguistic fights at European level“ („Potyczki matematyczno-językowe na europejskim szczeblu”) w ramach programu Erasmus+ KA 229 o numerze 2020-1-PL01-KA229-081956_1 Edukacja Szkolna, Partnerstwa Strategiczne – Współpraca Szkół.
I Dane uczestnika projektu:
Imię: ………………………………………………………………………………………
Drugie imię: ……………………………………………………………………………..
Nazwisko: ……………………………………………………………………………….
Klasa: ………………………………………………………………………………………
Wychowawca klasy: ………………………………………………………………….
Data urodzenia: …………………………………………………………………………
Miejsce urodzenia: ……………………………………………………………………….
Adres zamieszkania: ……………………………………………………………………..
Telefon kontaktowy: ……………………………………………………………………..
II Dotychczasowe dokonania i postępy w nauce matematyki i języków obcych (udział w konkursach, imprezach szkolnych, zaangażowanie w szkole i poza nią)
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
III Propozycje działań projektowych
(jak wesprzesz działania projektowe, Twoje pomysły na organizację wspólnych zajęć i czasu wolnego w czasie pobytu gości w Polsce oraz podczas wyjazdów)
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
IV Uzasadnienie, dlaczego to właśnie Ja powinnam/powinienem wziąć udział w projekcie
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Miejscowość i data: Czytelny podpis kandydata:
………………………………… ………………………………