Sport w szkole Wydarzenia

W Sobieskim tańczymy na przerwach

Według ekspertów zajmujących się aktywnością, dzieci i młodzież powinny być aktywne fizycznie przynajmniej godzinę lub dwie dziennie. Często zadajemy sobie pytanie dlaczego, szczególnie małe dzieci biegają, szaleją po korytarzach podczas przerw lekcyjnych ? Odpowiedź jest bardzo prosta. Taka jest ich naturalna potrzeba RUCHU. W trosce o bezpieczeństwo dzieci i młodzieży podczas przerw, może warto pomyśleć i zorganizować ciekawe, atrakcyjne i przede wszystkim bezpieczne formy aktywności. Dzięki inicjatywie Naszej Pani Dyrektor i klasie 2 tf, postanowiliśmy w Naszej szkole w sali gimnastycznej zorganizować “taneczne środy” w czasie długiej, 20 minutowej przerwy. Do tej pory spotkaliśmy się już kilka razy. Póki co opanowaliśmy dwa tańce: “Taniec Belgijski” oraz “Skrzypka”. Jak świetnie się bawimy, możecie sami zobaczyć na załączonych zdjęciach. Korzystając z okazji, chciałbym w imieniu nauczycieli wychowania fizycznego, serdecznie zaprosić młodzież, nauczycieli, wszystkich pracowników Naszej szkoły do brania czynnego udziału w tej bardzo ciekawej inicjatywie. Przy okazji zachęcam wszystkich nauczycieli do stosowania tzw. “ćwiczeń śródlekcyjnych”.
Długotrwała praca umysłowa i towarzysząca jej mała aktywność fizyczna powoduje często u uczniów objawy zmęczenia i znużenia, a w wyniku czego bardzo poważnie obniża się sprawność układu nerwowego oraz następuje osłabienie funkcji wegetatywnych. Oddech staje się płytki, następują zaburzenia w krążeniu, krew żylna zalega w naczyniach krwionośnych miednicy i kończyn dolnych. Dziecko zaczyna przybierać niedbałą i wadliwą postawę, garbi się, co sprzyja powstawaniu wad postawy ciała. Zmęczeniu ulegają narządy zmysłów, oczy i uszy , czynnie zaangażowane w pracę. Również ręka pisząca jest obciążona. Ważne są również momenty emocjonalne towarzyszące lekcji, ciągła obawa przed zapytaniem. I tutaj właśnie dobrym sposobem przeciwdziałania tym negatywnym zjawiskom jest stosowanie podczas lekcji kilkuminutowych przerw, 2-3 minutowych na ćwiczenia śródlekcyjne. To chwilowe skierowanie uwagi na inne zadania jest czynnym wypoczynkiem dla umysłu ucznia.