Wydarzenia

Świąteczny Wiedeń

Opracowała: Anna Balogh

Dnia  18 grudnia 2017 roku, klasa 3B wraz z klasą 3C pod opieką nauczycieli językowców odbyły wycieczkę do Wiednia, której głównym celem były świąteczne targi bożonarodzeniowe, zwane Weihnachtsmarkt.  Już od kilku tygodni nie mogliśmy się doczekać wycieczki, tak więc  w poniedziałek  o świcie, podekscytowani wsiedliśmy do autokaru i wyruszyliśmy w drogę!
Pierwszym punktem naszej wycieczki było wjechanie na górę Kahlenberg – Z tego miejsca w 1683 roku Król Polski Jan III Sobieski dowodził zwycięską bitwą o Wiedeń z Turkami. Było to dla nas ważne miejsce, ponieważ bezpośrednio wiąże się z patronem naszej szkoły. Mogliśmy również wejść do kościoła znajdującego się na wzgórzu, w którym Jan III Sobieski modlił się przed zwycięską bitwą.
Później mieliśmy okazję zobaczyć pałac Schönbrunn – dawną letnią rezydencję Habsburgów, której zapierający dech w piersiach widok uświetniają ogrody znajdujące się z tyłu rezydencji. Po krótkim czasie na zrobienie pamiątkowych zdjęć, zaciekawieni dalszymi punktami naszej wycieczki kontynuowaliśmy zwiedzanie Wiednia.

Następnie dotarliśmy pod Hundertwasserhaus – bardzo oryginalny budynek mieszkalny, zaprojektowany przez  Friedensreicha  Hundertwassera, wiedeńskiego architekta.
Kolejnym miejscem, które odwiedziliśmy była Katedra Świętego Stefana. Mieliśmy okazję zobaczyć jej bogate wnętrze, które nas zachwyciło. Następnie udaliśmy się pod Wiedeński Pałac władców Austrii czyli Hofburg. Przechodziliśmy, także obok tablicy pamiątkowej Jana III Sobieskiego, która jest zamieszczona  na ścianie kościoła św. Augustyna. Swym pięknem zachwyciła nas również Opera Wiedeńska.
Niestety przedostatnim już punktem naszej wycieczki było Muzeum Historii Naturalnej. Różnorodność eksponatów, sięgająca najstarszych epok bardzo nas zafascynowała i sprawiła, że przedłużyliśmy pobyt w muzeum.
Po zwiedzeniu Muzeum Historii Naturalnej nadszedł czas na główny punkt programu: Weihnachtsmarkt! Pierwsze wrażenie,  które zostało na nas wywarte było oszałamiające! Z każdej strony uderzał w nas ogrom ozdób, lampek, świecidełek, stroików i ogromnych przyozdobionych choinek! Od razu poczuliśmy klimat Świąt! Stragany tworzące jeden, ogromny Bożonarodzeniowy targ oferowały ogrom tamtejszych przysmaków, ręcznie robionych ozdób świątecznych i zachęcały nas do zakupów.
Po czasie spędzonym na Weihnachtsmarkt, zmarznięci, ale zdecydowanie usatysfakcjonowani wyruszyliśmy w drogę powrotną do Jastrzębia.
Dzień spędzony w Wiedniu przerósł nasze oczekiwania. Byliśmy zachwyceni miastem i miejscami, które udało nam się zwiedzić. Główny punkt wycieczki – targi bożonarodzeniowe oczarowały nas, i z tą nutką magii wróciliśmy do domu, pełni wspomnień i przepięknych zdjęć.