Wydarzenia

Zakopane 2016

,,W góry! w góry, miły bracie! Tam swoboda czeka na cię.”
W dniach 11-13 maja klasy 2in oraz 1an wybrały się na wycieczkę w góry. Towarzyszyli nam wychowawcy- P. Wacław Gardziejewski, który był organizatorem całej podróży oraz P. Anna Kamyczek-Owsiak wraz z nauczycielami: P. Sandrą Płonką-Dudą, P. Barbarą Halską, P. Adamem Ptasznym oraz P. Wojciechem Warchałem. Zakwaterowanie oraz wyżywienie zapewniono nam w Ośrodku Wypoczynkowym “Weronika INN” usytuowanym w Poroninie, zaledwie 6km od stolicy Tatr. Do naszej dyspozycji było m.in. boisko sportowe, kryty basen, siłownia oraz sauna.
Pierwszego dnia tuż po zakwaterowaniu i posiłku udaliśmy się do Zakopanego, gdzie miło spędziliśmy popołudnie na spacerze po Krupówkach. Wróciliśmy późnym wieczorem i nie marnując czasu ruszyliśmy na sportowo-rekreacyjny teren przed obiektem. Zmęczeni, ale zarazem zadowoleni o 21:00 rozpoczęliśmy wspólne leniuchowanie przy ognisku. Kolejnego dnia już o godzinie 8:30 wyruszyliśmy na wyprawę w góry, rozpoczynając od słynnej skoczni narciarskiej- Wielkiej Krokwi. Przydzielony nam przewodnik- Jędrek swoją pasją do wspinaczki oraz niezwykłym poczuciem humoru i optymizmem sprawił, że nie ma rzeczy niemożliwych do wykonania- są tylko trudne do zdobycia. Po paru godzinach wspinaczki udało się dotrzeć do celu wyprawy- Sarniej Skały (1377 m.n.p.m), skąd mogliśmy podziwiać m.in. Giewont czy panoramę Zakopanego. Po odpoczynku i podziwianiu widoków udaliśmy się w trasę powrotną, gdzie m.in. mieliśmy okazję zobaczyć Wodospad Siklawicę. Zgodnie z legendą,która panna zamoczy w nim ręce, znajdzie bogatego męża i będzie żyła w dostatku. Po wyjściu z Tatrzańskiego Parku Narodowego zmęczeni i wyczerpani udaliśmy się do autokaru, a następnie do Zakopanego. Po powrocie do ośrodka czekała już na nas smaczna obiadokolacja. Po uzupełnieniu energii i krótkim odpoczynku rozpoczęliśmy grę na boisku oraz relaks na atrakcjach obiektu. Ostatniego dnia już o godzinie 9:00 wyruszyliśmy w drogę powrotną. Pierwszą stacją okazało się Zakopane, udaliśmy się na Cmentarz Zasłużonych na Pęksowym Brzysku, gdzie spoczywają m.in. Stanisław Marusarz, Kornel Makuszyński czy Kazimierz Przerwa-Tetmajer. Nadszedł czas na atrakcję, której wszyscy wyczekiwali! Pomimo górskiej, deszczowej pogody udaliśmy się do “Gorącego Potoku” w Szaflarach. Przez 2,5 godziny mogliśmy się wygrzewać w leczniczych termach, korzystając z wodnych atrakcji. O godzinie 14:00 zmęczeni oraz śpiący wyruszyliśmy do Jastrzębia-Zdroju.
Wycieczka minęła w niezwykle przyjemnej i wesołej atmosferze. Obie klasy zintegrowały się ze sobą i mile wspominąją wspólnie spędzony czas. Wyprawa nauczyła nas, że na góry wchodzi się zarówno po to, aby zdobyć szczyty, jak i pokonywać własne słabości.
Autorka: Aleksandra Legutko 1an
Zdjęcia: Paweł Szotek 2in, Karolina Dziekanowska 1an.