Nauczyciel Coachem Wydarzenia

Beneficjenci projektu “Nauczyciel coachem!” programu POWER nt. szeroko pojętej kultury (cz.2)

Aktualnie ostatnia przedstawicielka grona pedagogicznego Zespołu Szkół nr 6 , pani Renata Pytel, realizuje – opóźniony ze względów pandemicznych – kurs językowy na Malcie, ale warto kontynuować opis doświadczeń i wrażeń uczestników z przełomu 2019 i 2020 roku. Trzeba w tym miejscu oczywiście wspomnieć, iż koordynatorką całości projektu pod pełnym tytułem: “Nauczyciel coachem! Kształtowanie umiejętności interpersonalnych, metodycznych i językowych”, jest pani Krystyna Galant, która z sukcesami zajmuje się programem Erasmus+: Ponadnarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej – już drugi raz.

Wszyscy dotychczasowi uczestnicy oprócz zrealacjonowanych już zajęć edukacyjnych, odbywali też wycieczki miejskie, muzealne i wyjazdowe. korzystając z funduszy Unii Europejskiej na to przeznaczonych. Poniżej przedstawię ich wrażenia i rekomendacje. Na pewno przyda to się naszym uczniom, absolwentom i ich rodzicom oraz nauczycielom, którzy już zgłosili się do następnych edycji Erasmusa.

Na temat poszczególnych krajów, które wybrali, wypowiedzieli się:

  • Cypr: Mirosław Czarnota
  • Francja: Honorata Stelmaszczyk-Stawowy, Żaneta Rudzka
  • Irlandia: Barbara Halska, Agata Fecek, Ewa Maduzia, Jerzy Maduzia, Dorota Ostrowska
  • Malta: Jolanta Przygodzka, Mirosława Sadlok
  • Wielka Brytania: Barbara Popek
  • Włochy: Adrianna Karwowska-Poleszak, Joanna Majda, Ewa Marcinkiewcz-Kluczniok, Sandra Płonka-Duda

Uwaga: Nie wszyscy byli w tych samych krajach w jednym czasie i na tych samych kursach.

Rekomandowane miejsca i dania:

  • na Cyprze: Seafront Pafos, Limassol, Larnacka, wodospady koło Ohmodos
  • we Francji: Alpy, Lazurowe Wybrzeże; croissanty z miejscowej piekarenki
  • w Irlandii: Dublin, wioski rybackie, klify; jgnięcina po irlandzku, gulasz w wersji irlandzkiej, fish and chips, chamburgery, pikantne pieczone skrzydełka
  • na Malcie: cała wyspa; mdina, potrawa z królika
  • w Wielkiej Brytanii: The Shakespeare Globe
  • we Włoszech: Volterra, Asyż, Siena, San Gimigiano, Cinque Terre, Luca, toskańskie plenery; anchois

Wartości, zasady i zwyczaje, które warto przenieść do Polski z poznanych krajów UE:

  • luz i szczera uprzejmość oraz uśmiech w codziennych kontaktach
  • mała liczebność grup podczas zajęć
  • radość z życia
  • tolerancja na inność seksualną
  • nieocenianie uczniów na lekcjach
  • testy semestralne
  • pogoda ducha i spokój
  • brak pośpiechu
  • otwartość i kreatywność w prowadzeniu zajęć
  • miejsca stojące w teatrach
  • metody nauczania języków obcych
  • mentalność społeczeństwa

CDN

tekst: Lidia Różacka na podstawie relacji uczestników I części projektu Erasmus+

zdjęcia: Mirosław Czarnota, Agata Fecek, Barbara Halska, Adrianna Karwowska-Poleszak,  Ewa Maduzia, Jerzy Maduzia, Joanna Majda, Ewa Marcinkiewicz-Kluczniok, Dorota Ostrowska,Sandra Płonka-Duda, Barbara Popek, Jolanta Przygodzka, Żaneta Rudzka, Mirosława Sadlok, Honorata Stelmaszczyk-Stawowy

[nggallery id=366]