Wydarzenia

Relacja z Dni Otwartych w ZS6 (cz.1/3)

U nas zawsze goście mile widziani i traktowani, ale w czasie corocznych  3 Dni Otwartych- szczególnie. Przygotowały się do nich niemal wszystkie kluczowe miejsca i komisje przedmiotowe. A nad całością jak zawsze czuwały anioły cierpliwości- niezastąpione i niezmordowane panie: Ewa Macinkiewicz-Kluczniok i Hanna Rychel.

BIBLIOTEKA: CENTRUM NAUKOWO-INFORMACYJNE

Zawsze wita przyjaznymi, kolorowymi, gustownymi (i aktualizowanymi) dekoracjami oraz kompetencjami i uśmiechami nauczycieli- bibliotekarzy. Tym razem dla gimnazjalistów i ich rodziców przygotowano również planszowe gry edukacyjne, ulotki, zakładki, długopisy i plansze motywacyjne. Uporządkowano nasz bardzo bogaty  księgozbiór oraz wyeksponowano liczne nowości czytelnicze i prasę.

SALA 111: PRACOWNIA FIZYCZNA

Tu nasi zdolni i pogodni uczniowie, obdarzeni dodatkowo darem objaśniania zawiłości zjawisk fizycznych- prezentowali ciekawe pomoce naukowe (kulę plazmową, miernik Geigera, oscyloskop, maszynę elektrostatyczną itp.)  oraz wykonywali pozornie proste a bardzo efektowne doświadczenia z użyciem np. lasera, balonów, piłeczki o nazwie bazuka. Oprócz wyjątkowych przyrządów i urządzeń, salę zdobił adekwatny napis na tablicy.

SALA 113: PRACOWNIA PODSTAW ELEKTROTECHNIKI

To miejsce było bogate w rozliczne zasilacze, oscyloskopy, woltomierze, amperomierze, analizatory sieci, silniki i generatory. Wrażenie estetyczne i wyobraźnię podbijało natomiast  mnóstwo zwojów kabli i kolorowych przewodów. Po tym królestwie oprowadzał pan Zbigniew Pałasz.

SALA 119: PREZENTACJA KLAS LINGWISTYCZNYCH

Nasze elokwentne i bystre uczennice opowiadały o tygodniowych warsztatach języka angielskiego w Bystrzycy Kłodzkiej, wymianie polsko-czesko-litewsko-francuskiej, wycieczkach zagranicznych oraz innych formach doskonalenia się w trzech językach obcych. Potrafiły także scharakteryzować specyfikę angielskiego, francuskiego i niemieckiego. Można było też otrzymać ulotkę informacyjną. Natomiast salę zdobiły flagi, ładne nowe krzesła oraz trójęzyczny napis powitalny na tablicy.

CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO: PRACOWANIA MECHATRONIKI

Tutaj gimnazjaliści spotkali naszych uczniów, głównie z klas mechatronicznych, na dodatkowych nadobowiązkowych zajęciach, przygotowujących do realizacji lub sfinalizowania projektów konkursowych.  Świadomie i przy okazji- chętnie i kompetentnie prezentowali urządzenia i ich zastosowanie. Największe wrażenie robiło zautomatyzowane stanowisko produkcyjne MPS, złożone z 5 gniazd procesowych, pokazujące realny proces technologiczny. Do badania trystorów służą natomiast oscyloskopy analogowe i cyfrowe. Można też było podziwiać układy automatyki w postaci elektropneumatycznych układów przekaźnikowo-stycznikowych oraz układów wykorzystujących sterowniki PLC. Układy sterowania i wykorzystywania sterowników PLC realizują sterowanie układami rzeczywistymi oraz modelami wirtualnych układów automatyki. W tej pracowni znajduje się również stanowisko do projektowania i symulacji działań urządzeń z zakresu robotyki. Obecny pan Jacek Kluba podkreślał, iż wiele urządzeń i stanowisk zaprojektowali, zmontowali i uruchomili uczniowie. Podczas obecności gimnazjalistów i ich rodziców było słyszalne ich działanie, wydawały dźwięki oraz świeciły. W posiadaniu CKP znajduje się też 12 drukarek 3D. One również były składane oraz montowane przez uczniów i są przez nich użytkowane. Wisienkę na torcie stanowi dron, który przeszedł testy i lata. 🙂

CDN.

tekst: Lidia Różacka

zdjęcia: Jerzy Maduzia

[nggallery id=248]

Dodaj komentarz